pengikut.SETIA

Saturday, January 21, 2012

Redha atau Pasrah ??

Assalamualaikum sahabat semua.

Sahabat?Bunyinya lebih ikhlas dan telus sebenarnya.Berbanding perkataan "kawan".
Hehe.Bukan tu topik kita sebenarnya.

Pernah tak korang alami situasi which is cinta korang ditolak,or tetiba korang dapat tau suami korang dah ada isteri lain,or mungkin juga teman korang tinggalkan korang dan pergi kat teman yang lain.
Pernah? Mungkin situasi anda lebih kurang dengan apa yang disebutkan.

Lets check weither korang akan REDHA atau PASRAH.

Redha:ialah menerima dengan rasa senang dengan apa yang diberikan oleh Allah s.w.t. baik berupa peraturan ( hukum ) mahupun qada' atau sesuatu ketentuan daripada Allah s.w.t.

Pasrah:ia bermaksud selepas kita berusaha dan tidak mampu menyelesaikannya, kita berserah kepada Allah atau menerima sahaja seadanya.

So korang dapat bezakan kan?

Hurmm, kalau aku pulak. Let say my situation is:
Aku letak kitkat aku kat icebox.Then esoknya aku tengok dah takde.So aku REDHA jele org lain makan. Haha. Aku kan budak baik,bersopan santun kan..Haha. Tu semua dah memang ketetapanNya.

p/s: Redha tu memang baik.Tapi jangan sampai riak macam aku. Haha.


Ikhlas,

No comments:

Post a Comment

look-look la