pengikut.SETIA

Tuesday, August 23, 2011

Aboy dan Wong Ah Fook,JB (part 1)


Jam menunjukkan pukul 8 malam.
Jalan Wong Ah Fook masih bingit di pendengaran penghuni penghuni Johor Bahru
Aku berjalan tanpa arah.
Tekak terasa perit dan kontang.
Ku teruskan langkah menuju 7e untuk membeli minuman.
Dalam meneruskan langkah,kulihat pemuda pemudi tertawa riang sambil berpelukan.
Cis.budaya barat keparat agak menyakitkan mata.”detiku di dalam hati.
Aku masuk 7e dan terus menuju ke bahagian minuman.Heineken.Carlsberg.
Lalu aku memilih Redbull.
Berjalan keluar sambil membasahkan tekak kontangku.Fuh.
Redbull-leh!
Aku menuju ke restoran mamak HASYIMA untuk membeli sebatang dua rokok.
Dalam melangkah kaki,tiba-tiba seorang india mabuk merempuh ku dari depan.
“Eh cilaka kapir babi!Lu mabuk takyah susakan orang la!”
Bahuku terasa sakit.
Ditambah sakit hatiku bila terhidu bau masam arak.
Bukanlah aku nak cakap  aku lelaki megah tanpa berbuat jahat.
Aku mengaku aku buat semua kejahatan yang lelaki buat.
Tapi jujur aku akui, aku benci bau kencing setan tu !
Seingat aku,kali terakhir aku sentuh binatang haram tu masa aku frust bercinta.
Peh!Aku tak percaya pada cinta.Sakit.Memang aku ego.So what?
Aku mula mengeluarkan asap asap yang mengkhayalkan.
Aku senang sebegini.
Hidup beseorangan tanpa si petaka cinta.
Memerhatikan gelagat manusia.
Yang entah sampai bila sebegitu.
Aku bebas seperti ini dari duduk di dalam kotak kedunguan.

Bersambung…

No comments:

Post a Comment

look-look la