pengikut.SETIA

Wednesday, March 14, 2012

Ikhlas ^_^

Assalamualaikum.


Terduduk aku bermenung.
Berfikir lagi sekian kali sehingga saraf otak mulai serabut.
Apa makna semua ni ? Suka ? Cinta ?
Mungkin TAK. Mungkin jugak YA.
Tak terluah segala rasa bila tahu segalanya.
Menyukai seseorang memang senang. Melupakan? Boleh mengambil waktu seumur hidup.
Dia sempurna segala. Memang patut jika dia memilih yang terbaik untuk dirinya.
Aku bukanlah srikandi yang dicari.
Tapi aku mampu jadi sahabat yang mendengar. Aku dengar setiap bait ayat yang kau tuturkan.
Aku faham. Dan aku senyum.
Aku bukan senyum memerli. Kerdil aku , Cuma mampu senyum tuk kebahagiaan sorang kawan.
Aku turut simpati jika kau masih mengharapkan jodoh kau dan dia.
Mungkin aku patut turut berdoa.
Tapi tak menyeksa diri aku ke?
Mungkin TAK.
Itu yang dinamakan ilmu IKHLAS.
Ilmu itu yang menghiasi diri seorang yang kerdil.
^_^

No comments:

Post a Comment

look-look la