pengikut.SETIA

Saturday, July 30, 2011

:: Satu perTiga malam ::

Sepertiga malam.
Badanku bingkas berdiri teguh dengan seluruh kekuatan yang ada.
Aku mencari air.Air untuk membasahkan segenap anggota anggota wudhukku.
Sejurus itu, aku mengucap syukur ke hadrat illahi.
Sekali lagi aku diberikan peluang untuk menyempurnakan sepertiga malamku.
Aku meneruskan destinasiku untuk mencapai kearah di mana aku masih mencari nur kehidupan.
Subhanallah. Selesai tugasku, aku memanjatkan ribuan syukran ke atas Yang Esa.
Nur yang diberikan amat membantu sehingga mampu nya ia menenangkan jiwaku yang sekian lama berkarat dan bernanah.
Hatiku runtun kembali.
Masih kah ada sinar Nur untukku lagi pada keesokan hari?
Hanya padaMu ku bersujud.
Hanya Kau yang maha mengetahui.

No comments:

Post a Comment

look-look la