pengikut.SETIA

Tuesday, February 1, 2011

.....AKU masih DARA.......

Assalamualaikum blogggers and readers..
Kali ni aku nak comment sikit sal muvie AKU MASIH DARA.
Aku tak berape puas hati la kan bile tengok cerita ni.
Apekehal la masyarakat Malaysia kite wat cite cam ni.
Macam membuke aib di dade sendiri.
Aku bukan la nak merendah rendahkan martabat filem M'sia,
tapi filem tu amat la terlampau hendaknye!
Tolong la!Masyarakat kita ni bukannya amek iktibar dari cerita yg dorang dok tgok,
sebaliknye,dorang akan buat ape yg dorang tgok!!
Aku ni bukannye ape,orang luar yg tgok cerite tu pun,mesti akan pandang serong dan akan cakap 
"Camni ke orang ISLAM?"
Camne kite nak jwb pade orang2 bukan Islam.
Cuba renungkan,kalau kite cakap yg cerita tu utk tauladan,
tapi ape tjadik kalau orang luar tu akan cakap
"Kalau tu sekadar utk tauladan sekalipun,pelakon filem tu tetap ISLAM kan??"
So?Ape pendapat korang?Hmmm...
Makin luntur la persepsi orang luar terhadap orang2 kite kan?
Renung2 kan ye kawan kawan :)







No comments:

Post a Comment

look-look la